دانش و فناوری

آمازون فروشگاه هایی مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده راه اندازی می کند

برنامه های کمپانی آمازون برای راه اندازی فروشگاه های فیزیکی، بسیار فراتر از کتابخانه ها و خواربار فروشی ها است. این روزها تکنولوژی حرف اول را می زند و اهالی تیم جف بزوس نیز به طور کامل به این ماجرا اشراف دارند.

به گزارش نیویورک تایمز، آمازون قصد دارد در آینده نه چندان دور فروشگاه های لوازم خانگی و صوتی و تصویری گسترده ای افتتاح کند که با همراهی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجربه ای بی نظیر برای خریدار به ارمغان آورد.

به عنوان مثال کاربر می تواند با استفاده از یک هدست واقعیت افزوده، محل قرارگیری مبلمان مورد نظرش در منزل را مشاهده کند و چگونگی هماهنگی ترکیب رنگ و شمایل آن را با سایر اسباب خانه بسنجد.

گفته می شود در حال حاضر فروشگاه هایی از سوی آمازون در دست ساخت است که در پایان ظاهری نزدیک به فروشگاه های تمام تکنولوژیک اپل خواهند داشت و به نوعی همه بزرگان این صنعت را نیز به چالش خواهند کشید.

گوشه ای از این گزارش عنوان می کند غول خرده فروشی جهانی می خواهد از پلتفرم های پرایم ویدیو و اسپیکرهای اکو نیز برای تجهیز بهینه ی این فروشگاه ها استفاده کند، اما در مجموع برنامه هایی نیز برای جمع آوری کامل آنها (در صورت شکست) نیز تدارک دیده شده است.

چراکه بدیهی است چنین فعالیت هایی نیازمند سرمایه گذاری کلان بوده و ناکارآمدی آن می تواند لطمه هنگفتی به اقتصاد کمپانی وارد کند؛ در نتیجه بزوس خودش را برای هر نوع رخدادی آماده کرده است.

خبرهای بیشتر در رابطه با آمازون
تگ ها
نمایش بیشتر

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *