سلامتسلامت عمومیلاغری و تناسب اندام

می خواهید وزن کم کنید؟ این تغییرات ساده در سبک زندگی کمکتان می کند

میخواهید وزن کم کنید؟ این تغییرات ساده در سبک زندگی کمکتان می کند

چقدر طول می کشد ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

تصمیم گرفته اید وزن کم کنید اما نمی دانید اصلا باید از کجا شروع کرد. برای شروع و قبل از اینکه بخواهید رژیم غذایی را دریافت کنید، می توانید با انجام تغییراتی در سبک زندگی کار را شروع کنید. البته از همین تغییرات ساده در سبک زندگی می توانید برای ثابت نگه داشتن وزنی که کم کرده اید هم استفاده کنید.

در ادامه می خواهیم ترفندهایی را آموزش دهیم تا در کاهش و تثبیت وزن کمکتان کند. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید ذهنتان را گول بزنید.

۱- یک قلم به دست بگیرید.

یادداشت برداری از غذاهایی که می خورید ثابت کرده می تواند در کاهش وزن کمکتان کند. شاید وقتی ببینید در طول روز چقدر غذا خورده اید متعجب شوید، چون زمانی که آنها را نمی نویسید از قلم می افتند. برای ساده کردن کارتان، دفترچه استراتژیک تناسب اندام را به شما پیشنهاد می کنیم.

۲- همه چیز را بسته بندی کنید.

هر آنچه برای یک روز می خواهید را داخل یک کیسه یا بسته قرار دهید. حتی می توانید مقدار کالری یک روز را به این شکل حدس بزنید و یا با نخوردن بعضی از آن ها در دریافت کالری صرفه جویی کنید.

۳- از ظروف بزرگ و گود استفاده نکنید.

هنگام غذا خوردن به جای ظروف بزرگ و گود، از ظروف کوچک و معمولی استفاده کنید. این کار مانع می شود تا آزادانه برای خود غذا بریزید، متاسفانه بسیاری از ما دوست داریم بشقابمان پر شود و هرچقدر بشقاب بزرگ تری انتخاب شود، غذا و کالری دریافتی نیز بیشتر می شود!

۴- از تکنیک ۸۰ درصد استفاده کنید.

تکنیکی به نام ۸۰ درصد وجود دارد  که در آن فرد تا جایی می خورد که 80 درصد احساس سیری کند. پر کردن خود از غذا بسیار ناراحت کننده است. بنابراین هرگز تا حدی نخورید که کاملا پر شوید و قبل از سیری کامل دست از غذا بکشید. پیامبر(ص) نیز چنین سفارشی را دارد. دلیلش  این است که ارسال پیغام سیری از معده به مغز، که همان پیام سیری است مدتی به طول می انجامد.

۵- درباره نحوه غذا کشیدن و ظروف تجدید نظر کنید.

به جای اینکه بشقاب خود را سر میز و در کنار خانواده پر کنید، از قبل و روی کانتر آشپزخانه انجامش دهید.تحقیقات نشان داده افراد با این روش کمتر غذا می خورند. همچنین بشقاب های سفیدی که با غذاهای رنگارنگ پر شده باشد، منجر به کمتر خوردن می شوند. شریک شدن بشقاب نیز از دیگر روش های کاهش مقدار غذای دریافتی است.

۶- هوشمندانه بنوشید

پول خود را برای نوشیدنی ها حرام نکنید. نوشیدنی هیچ وقت نمی تواند حس سیری که غذای جامد به همراه دارد را برایتان داشته باشد. غذای جامد فیبر بیشتری در خود دارد و پر کننده نیز هست.

۷-درباره اش با خودتان حرف بزنید

میلی به خوردن سبزیجات یا انجام یک کار سالم دیگر ندارید؟ درباره اش حرف بزنید و به خودتان بگویید این انتخابی است که کرده اید. طرز فکر خود را تغییر دهید. این کار تاثیر مثبتی روی عادات غذایی و سبک زندگی تان می گذارد.

 

ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی
دفترچه استراتژی تناسب اندام

تگ ها
نمایش بیشتر

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *